Trwa ładowanie proszę czekać ...

Kalendarze firmowe – idealny gadżet reklamowy

31 stycznia 2020 0

Poszukujesz praktycznego gadżetu reklamowego, którym obdarujesz pracowników oraz stałych klientów i kontrahentów firmy? W tej roli doskonale sprawdzą się kalendarze. Dają one duże możliwości personalizacji i dopasowania wyglądu do identyfikacji wizualnej marki, nie są drogie, a zarazem stanowią bardzo funkcjonalny nośnik reklamy. Koniec i początek roku to znakomity moment, aby rozdać ten właśnie gadżet.

Jakie zalety mają kalendarze firmowe?

Odpowiednio dobrane i ładnie wydrukowane kalendarze stanowią doskonałą reklamę dla firmy. Praktycznie każdy z nas korzysta z kalendarza, dlatego taki praktyczny upominek zostanie doceniony przez każdego obdarowanego. Kontrahenci będą mogli powiesić plakat na ścianie swojego biura lub używać praktycznego kalendarza książkowego do zapisywania ważnych spotkań. Dzięki temu logo naszej marki będzie im towarzyszyć na co dzień. Warto o tym pamiętać, ponieważ większość osób chętnie kupuje (produkty lub usługi) od firm, które dobrze zna. Istnieje więc duża szansa, że obdarowane osoby to właśnie do nas zadzwonią, gdy będą potrzebować świadczonych usług lub będą chciały zamówić produkty.

Najpopularniejsze rodzaje kalendarzy

Na rynku dostępny jest bardzo duży wybór kalendarzy. Różnią się wielkością (formatami), wyglądem oraz zastosowaniem. Najpopularniejsze są kalendarze ścienne. Większość z nas wiesza je w domu oraz firmie. Pozwalają szybko sprawdzić, kiedy wypada określona data, zerknąć, kto ma akurat imieniny oraz zapisać ważne wydarzenia, aby o nich nie zapomnieć.

Kalendarze ścienne dzieli się na:

•    jednodzielne,
•    trójdzielne,
•    planszowe,
•    plakatowe,
•    kartkowe.

Kolejną grupą są kalendarze książkowe i kieszonkowe. Służą one do zapisywania ważnych wydarzeń prywatnych, spotkań biznesowych oraz informacji, które chcemy zapamiętać. Obecnie wprawdzie wiele osób korzysta z zaawansowanych kalendarzy elektronicznych w swoim komputerze lub smartfonie, ale klasyczne kalendarze papierowe nadal mają liczne grono zwolenników. Dostępne są także niewielkie kalendarzyki listkowe, które nosi się w portfelu oraz kalendarze biurkowe.

Czytaj: Jak wybrać odpowiedni kalendarz? 

Dobór kalendarzy reklamowych warto dopasować do indywidualnych potrzeb firmy oraz funkcji, które mają one pełnić. Poszczególne projekty różnią się także cenami, dlatego musimy dokładnie przemyśleć budżet, który chcemy przeznaczyć na reklamę.

Kalendarze ścienne – trójdzielne, planszowe, plakatowe

Osoby, które poszukują pomysłu na upominek biznesowy dla stałych kontrahentów lub klientów, powinny rozważyć wybór kalendarzy trójdzielnych. Są to najbardziej dekoracyjne projekty, dlatego dają duże możliwości stworzenia pięknej grafiki idealnie promującej firmę. Powinna ona bezpośrednio lub pośrednio kojarzyć się z marką. Ładnie zaprojektowany kalendarz trójdzielny daje szansę, że obdarowane osoby rzeczywiście wyeksponują go w centralnym miejscu biura czy mieszkania i przez cały rok będzie on przypominał o naszej firmie.

Kalendarze plakatowe i planszowe również pozwalają tworzyć indywidualne projekty wpisujące się w identyfikację wizualną marki. Gdy stworzymy odpowiednią grafikę, taki kalendarz stanie się ozdobą ściany, a jednocześnie dyskretnie będzie przemycał nasze firmowe logo.

Kalendarze biurkowe

Praktycznym rozwiązaniem są kalendarze biurkowe. Są one tańsze od trójdzielnych czy planszowych, a jednocześnie bardzo cenione przez osoby ze środowiska biznesowego. Taki kalendarzyk często pełni funkcję dekoracji biurka, a zarazem podręcznego notatnika, który przypomina o ważnych spotkaniach, zadaniach czy telefonach do wykonania w danym dniu. Z kalendarzy biurkowych korzysta wiele osób w pracy, dlatego warto wykorzystać ten duży potencjał reklamowy w promocji swojej marki.

Kalendarze książkowe

Kalendarze książkowe dostępne są w formacie A4, A5, A6. Mogą być podzielone na dni lub tygodnie, mieć miękką bądź twardą oprawę. Można w nie wkomponować wklejki z ważnymi informacjami firmowymi (o produktach, targach i innych wydarzeniach biznesowych). Wiele osób traktuje je jako organizery i korzysta z nich na co dzień.