Trwa ładowanie proszę czekać ...

Gotowy sklep internetowy na abonament czy rozwiązanie dedykowane?

20 stycznia 2017

Zastanawiasz się, jak najlepiej założyć sklep internetowy? Pewnie zorientowałeś się już, że na rynku jest wiele rozwiązań w tym zakresie. Częstym dylematem przedsiębiorców jest otworzenie sklepu internetowego na abonament lub sklepu dedykowanego. Jakie rozwiązanie będzie dla Ciebie najbardziej optymalne? Dowiesz się tego z dzisiejszego artykułu. 

 

Gotowy sklep internetowy na abonament - zalety i wady

 

Założenie gotowego sklepu internetowego minimalizuje koszty wejścia na rynek e-commerce, ponieważ przedsiębiorca opłaca jedynie niski abonament i wykupuje domenę. W zamian za uiszczenie rat, użytkownik uzyskuje pełne narzędzie do sprzedaży z grafiką i integracjami w cenie. Biznesmen może również dostosować płatności do swoich indywidualnych potrzeb, czyli finansować różne okresy działania witryny – od miesiąca, poprzez kwartał i pół roku, po rok. Dużą zaletą platformy na abonament jest również krótki czas konfiguracji sklepu internetowego. Cały proces może się zamknąć nawet w dwóch tygodniach. Ponadto gotowe oprogramowania stworzone są z myślą o użytkownikach – są proste i intuicyjne w obsłudze. W razie problemów technicznych do dyspozycji klienta są również wykwalifikowani konsultanci. W przypadku posiadania sklepu internetowego na abonament korzystne dla e-przedsiębiorcy są także niskie koszty utrzymania witryny. Właściciel nie musi zatrudniać programisty i martwić się o hosting – nad bezpieczeństwem i rozwojem oprogramowania czuwa zespół specjalistów. Dzięki temu e-sklep ma wysoką dostępność dla klientów. 

Jakie są wady sklepu internetowego na abonament? Oprogramowanie działa w pewnych ramach, co oznacza że e-sklep ma ograniczoną możliwość dostosowania do indywidualnych potrzeb. Automatycznie przekłada się to na konieczność uiszczenia dodatkowych opłat przez przedsiębiorcę w przypadku kreacji wyspecjalizowanych modułów. 

Na podstawie rachunku zysków i strat, sklep internetowy na abonament polecany jest przede wszystkim średnim i małym przedsiębiorstwom, które nie mają wyspecjalizowanej bazy produktowej. Zaufaną, gotową platformą jest Sky-Shop.pl - https://sky-shop.pl/. Oprogramowanie oferuje 14 dni testów za darmo. 

 

Dedykowany sklep internetowy - zalety i wady

 

Otworzenie sklepu internetowego w oparciu o rozwiązanie dedykowane umożliwia przede wszystkim dostosowanie go do indywidualnych oczekiwań biznesmena. Stworzenie skomplikowanych modułów czy wykreowanie rozszerzonego systemu zarządzania bazą produktową w tym przypadku nie jest żadnym problemem dla programistów. Ponadto technicy mogą napisać specjalistyczne funkcje, które stosowane będą tylko w jednym konkretnym sklepie internetowym. Dla klientów zaletą rozwiązania dedykowanego często jest również posiadanie witryny na własność. Niektórzy przedsiębiorcy wolą także ponieść jednorazową opłatę za sklep internetowy niż płacić abonament. 

Jednak z drugiej strony ta jednorazowa płatność jest zdecydowanie większa. Ceny napisania rozwiązania dedykowanego zaczynają się od około 40 tys. złotych. Nie wszystkich przedsiębiorców na to stać. Ponadto po stronie e-biznesmenów jest hosting, rozwój czy bezpieczeństwo. Generuje to dodatkowe koszty w postaci wykupienia odpowiedniego serwera oraz zatrudnienia programisty. Kolejną wadą sklepu internetowego w oparciu o rozwiązanie dedykowane jest długi okres wdrożenia. Przygotowanie e-sklepu do sprzedaży to nie tylko czas kreacji specjalistycznych funkcji, ale i ich testów.

Analizując plusy i minusy dedykowanego sklepu internetowego widać, że jest ono przeznaczone głównie dla dużych firm ze specjalistyczną bazą produktową. Ponadto takie przedsiębiorstwa powinny mieć odpowiedni kapitał na start. Jesteś taką marką i chcesz otworzyć sklep internetowy? W takim razie skorzystaj z usług SIEF-IT - http://sief-it.pl/. Firma ta specjalizuje się w tworzeniu dedykowanych systemów e-commerce, B2B i B2C.