Trwa ładowanie proszę czekać ...

Po co używać kołdrę obciążeniową podczas miesiączki?

8 września 2017

Zaledwie co czwarta młoda kobieta przechodzi miesiączkowanie bezboleśnie. Zdecydowana większość zmaga się z bólem menstruacyjnym o różnym nasileniu. Sposoby na jego złagodzenie są różne - od domowych metod po farmaceutyki. W tym czasie warto też zastosować kołdrę obciążeniową.

Ból alarmuje o zbliżającym się krwawieniu miesiączkowym. Zwykle nasila się pierwszego dnia, by w ciągu kolejnych dwóch stopniowo maleć. Występuje w podbrzuszu, skąd może promieniować do pleców, pachwin, ud, kręgosłupa. Bywa tak silny, że prowadzi nawet do omdleń. Na jego duże natężenie są szczególnie narażone kobiety w wieku od 23 do 27 lat.

Wywołuje go hormonalna huśtawka i nadmiar powstającej w macicy substancji nazywanej prostaglandyną. To ona jest odpowiedzialna za złuszczenie błony śluzowej macicy i boleśnie odczuwane skurcze.

weighted blanket

Kołdra obciążeniowa w uśmierzaniu bólu

Dolegliwości związane z bólem miesiączkowym z pewnością są znane każdej kobiecie. Skutecznie odbierają radość życia, energię i chęci do działania. W przypadku trudnego miesiączkowania w pierwszym odruchu kobiety sięgają najczęściej po środki farmakologiczne. Wspomagająco stosuje się ziołowe herbaty: melisę, rumianek, dziurawiec i ciepłe kąpiele. Niezastąpionym sposobem na bóle menstruacyjne są także kołdry obciążeniowe. Można je stosować jako samodzielny środek lub w połączeniu z innymi metodami. Warto się nimi otulić po odprężającej kąpieli, trzymając w dłoni napar z ziół. W czym tkwi sekret skuteczności kołder obciążeniowych?

Wypełnia je granulat ze żwirku akwarystycznego lub szklanej mączki, który wywołuje głęboki nacisk. Łagodzi napięte bólem mięśnie, rozluźnia cały organizm i przynosi mu ukojenie. Dzięki temu, że działa równomiernie na całe ciało nie pozwala bólowi zogniskować się w jednym miejscu - rozkłada go, co sprawia, że staje się on słabiej odczuwalny i łatwiejszy do zniesienia.

Ból może mieć charakter ciągły lub pojawiać się ze zmiennym nasileniem co jakiś czas. Na wypadek jego wystąpienia warto mieć w pobliżu kołdrę obciążeniową. Można się pod nią położyć lub zarzucić sobie na brzuch i nogi, nie tylko w domu, ale w pracy czy w podróży, gdzie przyniesie szybką ulgę.

Kołdra obciążeniowa w łagodzeniu miesiączkowych dolegliwości

Kołdra obciążeniowa jest także pomocna w zmniejszaniu dodatkowych, uporczywych objawów towarzyszących miesiączce. Ból często powoduje rozdrażnienie, zdenerwowanie, a hormonalna burza wywołuje naprzemiennie występujące napady złości i płaczu. W takiej sytuacji wystarczy otulić się kołdrą sensoryczną, która wykazuje działanie uspokajające i rozluźniające. Wszystko dzięki obciążającej właściwości odczuwanej jako delikatny, wyciszający masaż, pozwalający się zrelaksować. Głęboki nacisk pomaga zaprowadzić równowagę psychonerwową i pozbyć się huśtawki nastrojów. Ponadto oddziałuje na układ proprioceptywny odpowiedzialny choćby za utrzymanie koncentracji, często zaburzonej w czasie miesiączkowania. W wyniku działania kołdry sensorycznej wydziela się także zwiększona ilość serotoniny, określanej mianem hormonu szczęścia. Odpowiada ona za dobre samopoczucie i pozytywny nastrój. Z czasem przekształca się w melatoninę, zapewniającą spokojny i głęboki sen. Doceniają to kobiety, którym ból nie pozwala przespać nocy.

Zastosowanie kołdry obciążeniowej w czasie miesiączki sprawi, że bolesność zniknie i zmniejszą się towarzyszące jej utrudniające codzienne funkcjonowanie objawy.

Artykuł przygotowany we współpracy z https://kolderka.net/

Materiał zewnętrzny