Trwa ładowanie proszę czekać ...

Analityka internetowa - co musisz o niej wiedzieć?

23 kwietnia 2019

Internet pozwala nam zdobyć wiele cennych informacji. Ma to bardzo duże znaczenie szczególnie podczas tworzenia kampanii reklamowych. Mając dokładne dane na temat naszych potencjalnych klientów, wiedząc jakie miejsca w Sieci odwiedzają i co lubią przeglądać, wiemy gdzie kierować swoje przekazy.

Wiele pytań, jedna odpowiedź

Analityka internetowa jest niezwykłym narzędziem, wykorzystywanym przez marketerów. Pozwala ona zgromadzić wiele cennych informacji, które odpowiednio przenalizowane mogą okazać się niezwykle cenne. Właśnie „analiza” jest tutaj słowem kluczem. Nawet posiadając ogromną bazę danych nie będziemy w stanie z nich skorzystać, jeśli nie potrafimy ich odpowiednio odczytać. Nie każdy posiada takie umiejętności, więc niekiedy najlepiej skorzystać z usług specjalistów. Takich jak codemedia.pl.

Od czego zacząć?

Dane trzeba zdobyć. Tutaj pomocne będą wszelkiego rodzaju programy analityczne. Jednym z najpopularniejszych jest oczywiście Google Analytics. Niezwykle łatwo możemy połączyć go z naszą stroną WWW i na bieżąco kontrolować ilość odwiedzin, czas który użytkownicy spędzili na naszej stronie, a nawet to jakie podstrony odwiedzili. Informacji jest mnóstwo. Dzięki różnego rodzaju filtrom możemy dopasować zbieranie danych do aktualnych potrzeb.

Kolejnym krokiem jest oczywiście interpretacja zdobytych danych. Możemy analizować je na bieżąco, lub dopiero po pewnych okresach. Pierwsze rozwiązanie pozwoli nam reagować w sytuacjach kryzysowych. Przykładowo sprzedaż w naszym sklepie online drastycznie spała, analizując dane widzimy, że klienci rezygnują z zakupu w momencie udzielenia płatności. Może to oznaczać, że nas system płatności zawodzi i należy go jak najszybciej sprawdzić.

Analityka internetowa wpływa na wiele aspektów prowadzenia działalności. Pozwala na lepsze rozpoznanie rynku, doprecyzowanie grupy docelowej, a nawet usprawnienie działania naszego portalu. Niestety bez odpowiedniej wiedzy ciężko będzie nam poprawnie zinterpretować dane, a to właśnie ten ostatni krok ma znaczący wpływ na nasze dalsze działanie.