Trwa ładowanie proszę czekać ...

Jak promować firmę w Walentynki?

27 stycznia 2017

Okazuje się, że dla zdecydowanej większości Polaków Walentynki są przede wszystkim świętem handlowców. Pomimo to aż 70% singli i par deklaruje, że z tej okazji podaruje bliskiej osobie prezent lub upominek. Podobnie jest zresztą w przypadku par małżeńskich z dłuższym stażem.

Na pewno Walentynki to doskonała okazja do sprzedaży produktów, pozyskania nowych kontaktów biznesowych czy też po prostu zbudowania dobrych relacji z klientami. Przedsiębiorcy powinni zresztą zdawać sobie z tego sprawę, jak duży potencjał ma to święto. Pomysłów na promocję firmy może być kilka i wcale nie muszą być one nudne i powtarzalne. Dobrym pomysłem, który zawsze się sprawdza są okazje walentynkowe, a więc promocje na produkty, na które w tym czasie jest duże zapotrzebowanie.

 

Walentynki

 

Kody promocyjne i rabatowe

Kody rabatowe to od wielu lat jeden z najłatwiejszych sposobów na zwrócenie na siebie uwagi klientów, zwłaszcza jeśli zbliża się taka okazja jak Walentynki, kiedy prezentów kupuje się wyjątkowo dużo. Niektóre firmy potrafią ten fakt wykorzystać doskonale. Ciekawą propozycją są na przykład, tzw. topniejące rabaty, których wielkość maleje wraz z kolejnymi dnami. Ma to za zadanie zmobilizować klientów do wcześniejszych zakupów. Można w tym celu wydać także walentynkowe gazetki promocyjne zawierające atrakcyjne w tym okresie produkty np. słodycze. Rośnie popularność zakupów internetowych, a więc dobrze sprawdzają się też kody promocyjne na zakupy w sklepie on-line. Najlepiej kody do sklepów stacjonarnych połączyć z tymi do zakupów dokonywanych przez sieć.

Walentynki okazje

Konkursy na portalach społecznościowych

Od jakiegoś czasu dużą popularnością cieszą się także różnego rodzaju konkursy na portalach społecznościowych np. Facebooku czy Instagramie. Pomysłowość w tym temacie w zasadzie nie ma granic. Sklep odzieżowy może ogłosić np. konkurs na najlepszą stylizację na walentynkową randkę, a księgarnia na najładniejszy wiersz o miłości itd. Pomysł wcale nie musi być bardzo skomplikowany. Idealnie jeśli zadanie konkursowe jest dla uczestników ciekawe, wymaga od nich zaangażowania, ale z drugiej strony jego realizacja nie zabiera zbyt dużo czasu. W takiej sytuacji internauci często rezygnują z udziału w zabawie.

Do przygotowania takiego konkursu można wykorzystać też specjalne aplikacje, ale prosty konkurs tekstowy można zorganizować za pomocą zwykłej landing page. Informację o konkursie warto jest umieścić nie tylko na Facebooku, ale i na stronie internetowej czy rozesłać w newsletterze. Im więcej uczestników, tym oczywiście lepiej. Duże znaczenie w przypadku konkursu ma oczywiście nagroda, która powinna być atrakcyjna dla odbiorców. 

Viral z Vine

Vine to nowy kanał społecznościowy, który pozwala użytkownikom na publikowanie filmów video nie dłuższych niż 6 sekund. Przygotowanie takiego materiału filmowego jest znacznie łatwiejsze i szybsze niż stworzenie profesjonalnego spotu reklamowego. W przypadku Vine kluczem do sukcesy jest nietypowy pomysł oraz samodzielne wykonanie. Jakość nagrania wcale nie musi być największa i ma raczej znaczenie drugorzędne. W trakcie nagrania warto wykorzystać swój produkt lub usługę, ale nie jest to konieczne. Przy okazji Walentynek można się na przykład pokusić o zahaczenie o tematykę miłości i związków. Tak naprawdę tego typu filmik nie niesie ze sobą bezpośrednich konsekwencji sprzedażowych. Jest raczej elementem content marketingu oraz ma na celu budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Jeśli spodoba się internautom to może trafić drogą "wirusową" do bardzo dużej liczby odbiorców.