Trwa ładowanie proszę czekać ...

Co musi zawierać etykieta produktu?

19 kwietnia 2021 0

Zanim przejdziemy do zagadnienia głównego - co musi zawierać etykieta produktu, to musimy zaznaczyć, że poza wymogami prawnymi etykiety umieszczane na produktach są niezmiernie ważnym narzędziem marketingowym, jak i także informacyjnym. Wszelkie elementy, które zawierać powinna etykieta produktu są wymienione w konkretnych ustawach zarówno polskiego prawa, a do tego także prawa unijnego również nas obowiązującego. Zdecydowanie najbardziej rygorystyczne przepisy dotyczą spożywczych produktów. Pewne konkretne informacje obowiązkowo muszą się na każdej z etykiet i na każdym opakowaniu znaleźć i to niezależnie od samego produktu.

Jaka powinna być etykieta produktu?

Na pewno interesuje nas to jaka powinna być etykieta danego produktu? Najbardziej na tym znają się firmy, które takowe etykiety produkują. Mają tę wiedzę w przysłowiowym małym palcu. Na pewno wszelkie informacje, które są zawarte na etykiecie muszą być po pierwsze czytelne oraz łatwe do znalezienia dla osoby kupującej, a po drugie jasne oraz zrozumiałe. W żadnym wypadku klient nie może zostać wprowadzony w błąd przez błędne czy też niejasne oznakowanie produktów. Polskie prawo dodatkowo określa, że wszystkie etykiety napisane muszą być w języku polskim, jak i także posiadać dodatkowe oznaczenia, które są wymagane przez pewne odrębne przepisy. O czym mowa? Chodzi o znak bezpieczeństwa, znak zgodności, informacje o dopuszczaniu produktu do sprzedaży czy też jego tak zwanej energochłonności. Przejdźmy zatem do szczegółów - co musi zawierać etykieta produktu?

Te rzeczy musi zawierać etykieta produktu!

Zatem co musi zawierać etykieta produktu? Podkreślmy raz jeszcze, że wszelkie dane na etykiecie powinny być przedstawione po polsku oraz w widocznym miejscu. Na etykiecie produktu muszą się znaleźć:

  • dane producenta oraz jego adres,
  • nazwa produktu spożywczego,
  • skład produktu,
  • lista składników używanych podczas procesu produkcyjnego wraz z adnotacją na temat wszelkich alergenów. Mowa tutaj o soi, orzechach czy też glutenie,
  • waga produktu bez opakowania,
  • data przydatności do spożycia,
  • numer produkcyjnej partii,
  • sposób przygotowania do spożycia w formie opisu tradycyjnego czy też w formie obrazkowej,
  • kod kreskowy,
  • sposób przechowywania (zapisy w typie: po otwarciu przechowywać w lodówce, chronić przed wilgocią czy też przechowywać w temperaturze określonej),
  • informacje dotyczące wartości odżywczej produktu.

Na etykiecie z kolei nie mogą się znajdować wszelkie informacje związane z tematyką zdrowotną, jak chociażby te, które mówią o zapobieganiu występowania chorób, ich leczenia czy też sugerujące, że dzięki produktowi szybko można obniżyć swoją masę ciała. Do tego zabronione jest powoływanie się na lekarzy oraz na ich opinie dotyczące konkretnego produktu. Czytanie uważne etykiet oraz rozumienie informacji na nich znajdujących się może wpłynąć pozytywnie na zdrowie oraz także na utrzymanie prawidłowej masy ciała. Warto z tej możliwości korzystać oraz zmieniać konsekwentnie sam tryb życia na bardziej zdrowy. Więcej przeczytasz na https://consultchem.pl/pojedynczy-post/2/czego-dotyczy-etykieta/.

Każdy z produktów, który został wprowadzony do sprzedaży obowiązkowo etykietę musi posiadać. W związku z tym producenci je nie tylko wykorzystują jako samo narzędzie do przekazywania wszelkich niezbędnych informacji. W obecnych czasach duża konkurencja na rynku etykiet jest rozwiązaniem wręcz genialnym, aby móc się wyróżnić spośród wszelkich innych produktów. Tak naprawdę cyfrowy druk na samoprzylepnych etykietach dane bardzo szerokie możliwości do wykorzystania etykiet także do marketingowych celów. Na nich się przemyca logo marki, jak i także projektuje w ten sposób, aby cieszyły jak najbardziej wzrok konsumentów. Etykiety nawet mogą być drukowane w bardzo małych seriach, a poza tym wiele firm również oferuje samoprzylepne etykiety w kształcie przez nas dowolnie wybranym. Pomimo tego jednak w pierwszej kolejności skupmy się na tym co musi zawierać etykieta produktu, a dopiero później na jej wyglądzie. Jest to odpowiednie podejście.