Zastanawiasz się, jak najlepiej założyć sklep internetowy? Pewnie zorientowałeś się już, że na rynku jest wiele rozwiązań w tym zakresie. Częstym dylematem przedsiębiorców jest otworzenie sklepu internetowego na abonament lub sklepu dedykowanego. Jakie rozwiązanie będzie dla Ciebie najbardziej optymalne? Dowiesz się tego z dzisiejszego artykułu.
Gotowy sklep internetowy na abonament - zalety i wady
Założenie gotowego sklepu internetowego minimalizuje koszty wejścia na rynek e-commerce, ponieważ przedsiębiorca opłaca jedynie niski abonament i wykupuje domenę. W zamian za uiszczenie rat, użytkownik uzyskuje pełne narzędzie do sprzedaży z grafiką i integracjami w cenie. Biznesmen może również dostosować płatności do swoich indywidualnych potrzeb, czyli finansować różne okresy działania witryny – od miesiąca, poprzez kwartał i pół roku, po rok. Dużą zaletą platformy na abonament jest również krótki czas konfiguracji sklepu internetowego. Cały proces może się zamknąć nawet w dwóch tygodniach. Ponadto gotowe oprogramowania stworzone są z myślą o użytkownikach – są proste i intuicyjne w obsłudze. W razie problemów technicznych do dyspozycji klienta są również wykwalifikowani konsultanci. W przypadku posiadania sklepu internetowego na abonament korzystne dla e-przedsiębiorcy są także niskie koszty utrzymania witryny. Właściciel nie musi zatrudniać programisty i martwić się o hosting – nad bezpieczeństwem i rozwojem oprogramowania czuwa zespół specjalistów. Dzięki temu e-sklep ma wysoką dostępność dla klientów.
Jakie są wady sklepu internetowego na abonament? Oprogramowanie działa w pewnych ramach, co oznacza że e-sklep ma ograniczoną możliwość dostosowania do indywidualnych potrzeb. Automatycznie przekłada się to na konieczność uiszczenia dodatkowych opłat przez przedsiębiorcę w przypadku kreacji wyspecjalizowanych modułów.
Na podstawie rachunku zysków i strat, sklep internetowy na abonament polecany jest przede wszystkim średnim i małym przedsiębiorstwom, które nie mają wyspecjalizowanej bazy produktowej. Zaufaną, gotową platformą jest Sky-Shop.pl - https://sky-shop.pl/. Oprogramowanie oferuje 14 dni testów za darmo.
Dedykowany sklep internetowy - zalety i wady
Otworzenie sklepu internetowego w oparciu o rozwiązanie dedykowane umożliwia przede wszystkim dostosowanie go do indywidualnych oczekiwań biznesmena. Stworzenie skomplikowanych modułów czy wykreowanie rozszerzonego systemu zarządzania bazą produktową w tym przypadku nie jest żadnym problemem dla programistów. Ponadto technicy mogą napisać specjalistyczne funkcje, które stosowane będą tylko w jednym konkretnym sklepie internetowym. Dla klientów zaletą rozwiązania dedykowanego często jest również posiadanie witryny na własność. Niektórzy przedsiębiorcy wolą także ponieść jednorazową opłatę za sklep internetowy niż płacić abonament.
Jednak z drugiej strony ta jednorazowa płatność jest zdecydowanie większa. Ceny napisania rozwiązania dedykowanego zaczynają się od około 40 tys. złotych. Nie wszystkich przedsiębiorców na to stać. Ponadto po stronie e-biznesmenów jest hosting, rozwój czy bezpieczeństwo. Generuje to dodatkowe koszty w postaci wykupienia odpowiedniego serwera oraz zatrudnienia programisty. Kolejną wadą sklepu internetowego w oparciu o rozwiązanie dedykowane jest długi okres wdrożenia. Przygotowanie e-sklepu do sprzedaży to nie tylko czas kreacji specjalistycznych funkcji, ale i ich testów.
Analizując plusy i minusy dedykowanego sklepu internetowego widać, że jest ono przeznaczone głównie dla dużych firm ze specjalistyczną bazą produktową. Ponadto takie przedsiębiorstwa powinny mieć odpowiedni kapitał na start. Jesteś taką marką i chcesz otworzyć sklep internetowy? W takim razie skorzystaj z usług SIEF-IT - http://sief-it.pl/. Firma ta specjalizuje się w tworzeniu dedykowanych systemów e-commerce, B2B i B2C.