Internetowe zakupy trafiają do odbiorców zwykle za pośrednictwem firm kurierskich.
Firmy kurierskie starają się dostosować do zmiany potrzeb klientów i oferują odbiory w punktach stacjonarnych. Jak to działa? Sprawdźmy na przykładzie rozwoju punktów nadawania i odbioru paczek DHL Parcel.
Strategia DHL Parcelshop
Firma kurierska DHL Parcel stale rozwija swoją sieć punktów partnerskich DHL Parcelshop.
Obecnie istnieje ponad 1400 punktów, a do końca 2017 r. planowane jest otwarcie kolejnych 1200 . Sieć punktów partnerskich uzupełniana jest przez 60 automatów paczkowych DHL Parcelstation. W kwietniu 2016 r. DHL Parcel odnotowała aż 70 proc. wzrost ilości przesyłek kurierskich względem stycznia 2016 r. (źródło: http://portallogistyczny.com/wysoka-skutecznosc-strategii-dhl-parcelshop/), które były kierowane do odbioru w punktach DHL Parcelshop. Świadczy to o rosnącym, wysokim zapotrzebowaniu rynku na tego typu rozwiązania.
W sieci DHL Parcelshop znajduje się wiele punktów partnerskich, w których zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi, mogą odbierać i nadawać paczki. W skład sieci wchodzą m.in. sklepy: Inmedio, Relay, 1minute, Małpka Express, stacje benzynowe Shell oraz Moya, jak i punkty handlowo-usługowe, które są rozlokowane w całym kraju. Ich lokalizacja sprawia, że łatwo do nich dotrzeć wszystkim obecnym i potencjalnym klientom DHL Parcel. Mogą oni odebrać przesyłkę, wybierając się na zakupy, odprowadzić dzieci do szkoły czy przedszkola, albo w drodze z pracy. Korzystanie z punktów DHL Parcelshop jest bardzo proste, a klient zyskuje dzięki nim swobodę wyboru czasu i miejsca odbioru, czy też nadania swojej przesyłki kurierskiej.
DHL Parcel podkreśla, że jej celem jest sprawienie, aby klienci dokonujący zakupów w trybie online mogli dotrzeć do punktu odbioru DHL Parcelshop w czasie nie większym niż 10 minut od miejsca pracy lub zamieszkania.
Jak odebrać paczkę z DHL Parcelshop?
Kiedy paczka kurierska zostanie nadana przez nadawcę i przesłana do odbioru w punkcie DHL Parcelshop, adresat zostanie o tym poinformowany za pośrednictwem wiadomości sms lub e-mail, w której wskazany będzie kod PIN niezbędny do podjęcia przesyłki. Także taką drogą DHL Parcel informuje swoich klientów o planowanym czasie doręczenia zamówionego towaru. Powiadomienia są bezpłatne. Paczka po doręczeniu do wybranego punktu DHL Parcelshop oczekuje na klienta przez maksymalnie 7 dni.
Warto przy tym podkreślić, że w punktach partnerskich DHL Parcelshop klienci indywidualni mogą odbierać paczki o wadze maksymalnie do 25 kg oraz o wymiarach do 80x60x60 cm, z uwagi na ograniczoną powierzchnię magazynową takich punktów.