Trwa ładowanie proszę czekać ...

Innowacyjne rozwiązania w Twoim biurze

21 października 2016 0

Niezbyt częste wietrzenie pomieszczeń, wilgotność lub nadmierne ogrzewanie, tworzą idealne okoliczności do rozwoju bakterii i grzybów, przez co jesteśmy narażeni na pracę w szkodliwych warunkach. Aby dopasować je do standardów i urządzić swoje biuro funkcjonalnie, z głową i z pomysłem, powinniśmy pomyśleć o odpowiedniej wentylacji, ogrzewaniu, a także o ergonomicznych meblach.

Inteligentne ogrzewanie – piecyki na pelet

Coraz więcej firm inwestuje w inteligentne ogrzewanie, ponieważ łączy ono w sobie funkcjonalność i design w jednym. Jest to idealna alternatywa dla kominków, centralnego ogrzewania czy palenia drewnem lub węglem. Piecyki na pelet są łatwe w obsłudze – wystarczy wsypać pelet do zasobnika. Są one komfortowym i nie wymagającym czasu pomysłem, aby ogrzać swoje cztery kąty. Urządzenia te są automatyczne – jeśli mają wystarczającą ilość paliwa, same się rozpalają, utrzymują stałą temperaturę w czasie pracy oraz automatycznie wygasają.

Ich nowoczesny design wzbogaci nasze biuro, a palący się ogień zapewni nie tylko ciepło, ale też niesamowitą atmosferę w pomieszczeniu (sprawdź na: http://www.caminettimontegrappa.pl/produkty.html).

Nowoczesne meble biurowe

Meble w naszym biurze powinny być nie tylko funkcjonalne, ale też pięknie się prezentować. Wtedy nasze biuro będzie charakteryzować się profesjonalizmem i wysoką estetyką. Rynek oferuje wiele mebli, które są designerskie, ergonomiczne i nowoczesne.

Jeśli do swojego biura wprowadzimy meble, które są stylowe i praktyczne zarazem, wzrośnie nie tylko komfort pracy, ale też stworzymy odpowiednie warunki do przyjmowania współpracowników i partnerów biznesowych.

Meble przez nas dobrane powinny komponować się z całym pomieszczeniem i przede wszystkim być dopasowane do charakteru naszej pracy. Fotele biurowe muszą być komfortowe oraz w miarę statyczne, ale też regulowane, dzięki czemu dopasują się do indywidualnej sylwetki każdego i zezwolą na zmianę pozycji w ciągu dnia (zainspiruj się na: https://meble.lobos.pl/sklep/21-krzesla-i-fotele-obrotowe)

meble biurowe

Rekuperacja – co to takiego?

Czy wiesz, że powietrze w biurowcach może być w o wiele bardziej zanieczyszczone, niż na ulicy? Jeśli w pomieszczeniu jest zaburzona cyrkulacja powietrza, szybciej można nabawić się grzybów i pleśni, ponieważ drobnoustroje błyskawicznie rozwijają się w takich warunkach.

Coraz powszechniejsze jest montowanie w domach, biurowcach czy miejscach publicznych wentylacji z rekuperacją. Należy dbać o dopływ świeżego powietrza, aby zapewnić wszystkim gościom, użytkownikom, itp. przyjemne warunki w budynku.

Wentylacja z rekuperacją chroni obiekty przed dostaniem się do ich wnętrza różnych pyłków, owadów, zanieczyszczeń z ulicy, itp. Wentylacja z rekuperacją jest wyposażona w specjalny wymiennik, który nie korzysta z energii elektrycznej, ani zasobów ciepła, tylko ogrzewa powietrze, dzięki energii, odzyskanej z powietrza wywiewanego.

Rekuperacja jest też wykorzystywana latem, nawet jeśli równocześnie korzystamy z klimatyzacji – system ten odpowiednio dysponuje chłodnym powietrzem – ponownie je nawiewa i odzyskuje (więcej informacji o rekuperacji znajdziesz na: http://chlodnictwo.info.pl/psgy/rekuperacja-montaz-i-serwis.html).

Za alternatywę wentylacji uznaje się klimatyzację. Należy jednak wiedzieć, że klimatyzacja jedynie dba o to, aby powietrze było utrzymane w danej temperaturze i wilgotności, ale nie zmienia jego składu – czyli powietrze nie jest wymieniane na świeże. Klimatyzacja polega na chłodzeniu powietrza w lecie i podgrzewaniu go w zimie.

Coś wisi w powietrzu – bakterie!

Jeśli przebywamy za długo w zamkniętym pomieszczeniu i nie mamy zamontowanej wentylacji, możemy cierpieć na częste bóle głowy, nabawić się alergii przez kurz i „wiszące w powietrzu” bakterie.

Zła cyrkulacja powietrza w pomieszczeniu niekorzystnie oddziałuje na ludzi, znajdujących się w danym pomieszczeniu, ale także na umieszczone w nim urządzenia. Jeśli nasze miejsce pracy nie jest wentylowane, istnieje większe prawdopodobieństwo, że nabawimy się chorób górnych dróg oddechowych, co w przyszłości będzie skutkować częstymi przeziębieniami, prowadzącymi do poważnych chorób.

Każdy człowiek, aby być w dobrym samopoczuciu musi oddychać powietrzem dobrej jakości, czyli o odpowiedniej zawartości tlenu (według panujących standardów, strumień powietrza powinien wynosić ok 20m3 dla każdego człowieka, znajdującego się w pomieszczeniu) oraz przebywać w odpowiedniej temperaturze – nie może mu być, ani za ciepło, ani za zimno. Jednak oprócz komfortu osób pracujących, należy też pamiętać o urządzeniach, które prawidłowo funkcjonują tylko w określonych uwarunkowaniach. Jeśli zapewnimy idealne warunki do pracy w naszym biurze, nasi pracownicy będą się cieszyć dobrym samopoczuciem, dzięki czemu podjęte przez nich zadania będą efektywniej wykonywane.