Nie każdemu odpowiada kolor posiadanego samochodu. Czasami po prostu kupiliśmy auto, ponieważ było nam potrzebne, ale jego kolor nigdy nam się nie podobał. Także i gusta się zmieniają i z czerwonego auta chcielibyśmy przesiąść się na czarne. W takich sytuacjach możemy zmienić kolor pojazdu. Aktualnie do dyspozycji mamy 3 sposoby. Co warto wybrać?
1. Tradycyjne lakierowanie u lakiernika
To najbardziej popularna usługa, która polega na nałożeniu całkowicie nowej powłoki lakierniczej na odpowiednio przygotowaną nawierzchnię. W tym celu powinniśmy odwiedzić dobry serwis lakierniczy - Warszawa jest jednym z miast, gdzie działa wiele takich punktów. Niektóre z nich specjalizują się w zmianie koloru aut na różne wymyślne kolory.
Zaletą tradycyjnego lakierowania jest wysoka jakość powłoki, która jest odporna na czynniki zewnętrzne i dzięki temu bardzo trwała. Minusem jest jednak wysoki koszt takiej usługi, ponieważ w zależności od modelu auta oraz wybranej powłoki zapłacimy od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.
2. Oklejanie folią
To jeden z hitów – wykorzystuje się w tym celu specjalną folię na arkuszach, którą nakłada się dokładnie na element samochodu. Możemy okleić zarówno poszczególne elementy, jak i cały pojazd. Do wyboru mamy nie tylko folie imitujące zwykły lakier, ale też folie z wzorami czy niespotykanymi fakturami, na przykład przypominające aksamit.
Folie są bardzo atrakcyjnym wyborem dla każdego, kto chce zmienić kolor auta. Folia zabezpiecza oryginalną karoserię i przy tym może być zdemontowana, gdy tylko będziemy chcieli to zrobić. Cena jest niższa od tradycyjnego lakierowania.
3. Folia w sprayu
W serwisach oferujących usługi zmiany koloru auta możemy coraz częściej spotkać się też w opcją folii w sprayu. Jest to specjalna folia, która tworzy na karoserii gumową powłokę. Nakładana jest najczęściej metodą natryskową. Po wyschnięciu przypomina oryginalny lakier samochodowy, a przy tym chroni auto przed uderzeniami kamieni oraz innymi uszkodzeniami.
Aktualnie jest to najtańszy sposób na zmianę koloru samochodu na inny. Jednak musimy pamiętać o tym, że folia w sprayu nie jest tak trwała i miejscami może się ścierać oraz odpadać. Dlatego najlepiej samodzielnie przetestować, czy taka opcja nam odpowiada, na przykład na lusterkach czy innych drobnych elementach auta.
Materiał zewnętrzny