Trwa ładowanie proszę czekać ...

Czy reklama na Instagramie jest droga? Jak skutecznie zareklamować się na Instagramie?

7 grudnia 2022 0

Moc Instagrama zna większość znanych i sławnych osób. Jest to obecnie najpopularniejsza aplikacja, dzięki której można publikować zdjęcia i filmy za pomocą wielu filtrów i dodatków. W ten właśnie sposób możemy zwykłe zdjęcie zamienić w wyjątkowy obraz.

Czym jest Instagram?

Jest to bezpłatna aplikacja dostępna dla telefonów z systemem Android, iOS. Początkiem działalności tej aplikacji był rok 2010. Kevin Systrom i Mark Krieger to twórcy tejże aplikacji, a sama nazwa to połączenie słów instant camera i telegram. Tutaj konto może założyć każdy. Zarówno osoby prywatne, jak i firmy czy celebryci. Jest to świetna aplikacja do promowania własnej działalności. Instagram należy do korporacji Facebook. Dzięki popularności na Instagramie, najlepsze profile są w stanie zarabiać spore pieniądze np. na zasadzie lokowania produktu.

Instagram, podobnie jak Facebook, posiada wiele funkcji, dzięki którym można zamieszczać zdjęcia i treści, a także komunikować się za pomocą wiadomości prywatnych. To, czym się różnią te dwie aplikacje, to hashtagi. Są to oznaczenia zdjęć, przy pomocy których możemy wybrać miejsce, czas, a także emocje, jakie chcemy nadać zdjęciom.

Jak skutecznie zareklamować się na Instagramie?

Instagram umożliwia tworzenie szybkich i spersonalizowanych reklam, dzięki którym możemy dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców. Jest to jedna z najlepszych aplikacji, stosowana do promocji marki, usługi czy produktu.

Zalety reklamy na Instagramie docenia coraz większe grono użytkowników tej aplikacji. Social media są dziś tak powszechne, jak kiedyś telewizja. Nie dziwi więc fakt, że coraz więcej firm, ale także osób prywatnych, a w szczególności celebrytów, zaczyna umieszczać skutecznie swoje usługi na Instagramie.

Reklamowanie się na Instagramie niesie za sobą wiele zalet i możliwości. Do jednej z nich możemy zaliczyć precyzyjne docieranie do potencjalnych klientów. Za pomocą reklam na Instagramie możemy dokładnie targetować po konkretnych zachowaniach oraz hobby użytkowników.

Ciekawą formą reklamy na Instagramie jest możliwość tworzenia niestandardowych grup odbiorców reklam. Ważne jest to, że dzięki ustawieniu limitu budżetu, przeznaczonego na reklamę, po przekroczeniu wybranej kwoty reklama nie będzie się wyświetlać. W ten sposób mamy pełną kontrolę nad wydatkami.

Jak zrobić reklamę na Instagramie?

Istotną informacją jest to, że reklamę na Instagramie możemy stworzyć za pomocą aplikacji Instagram lub poprzez Menadżera Reklam na Facebooku. W obu tych przypadkach stworzenie reklamy jest bardzo proste, ale nie należy zapominać, iż utworzenie jej na IG wymaga założenia konta biznesowego.

Post, który chcemy promować może być zarówno zdjęciem, jak i filmem wideo. Przycisk "Promuj" znajdujący się poniżej postu przekierowuje nas do panelu tworzenia reklamy. Wybierając kolejno cel kampanii reklamowej określamy wszystko, na czym nam zależy np. zachęcenie do wysłania wiadomości. Potencjalny odbiorca klikając w reklamę zostanie przeniesiony w miejsce oznaczone podczas określania celu kampanii.

Najważniejszym jednak działaniem podczas tworzenia skutecznej reklamy jest określenie grupy docelowej. Można zdecydować się na wybór automatyczny lub spersonalizowany. W pierwszym przypadku Instagram sam zdecyduje, do kogo ma dotrzeć reklama. W drugim przypadku, to my decydujemy, jaki profil odbiorcy będzie najlepszy dla naszej reklamy.

Ostatnim etapem jest określenie czasu trwania kampanii, a także wysokość jej budżetu. Aby jednak mieć pewność, że wszystko zrobiliśmy dobrze, warto jest przejść cały ten proces według dobrego przewodnika: https://arturjablonski.com/reklama-na-instagramie-przewodnik/.

Czy reklama na Instagramie jest droga?

Reklama na Instagramie jest stosunkowo niedroga, tym bardziej w porównaniu z Facebookiem. Jedno kliknięcie w naszą reklamę może generować koszt tylko 25 groszy, a więc jest to tania reklama, a o jej skuteczności może świadczyć coraz większe grono celebrytów korzystających z tej formy promocji.

Artykuł partnera