Odpowiedni papier wizytówkowy to nie tylko wybór, przed którym stają różnego rodzaju firmy wykorzystujące go do tworzenia swoich wizytówek. Oprócz tego używany jest on zarówno jako baza do menu w restauracji, zaproszeń, broszur, dyplomów, okładek czy też materiałów reklamowych. Jego odpowiedni wybór jest bardzo istotnym elementem, o którym powinniśmy pamiętać i na nim nie oszczędzać.
Papier wizytówkowy w Twojej firmie
Na wizerunek naszej firmy może wpłynąć pełne spektrum czynników. Począwszy od usług czy towarów, jakie świadczymy, zachowania i kompetencji personelu, wystroju firmy czy nawet papieru wizytówkowego, którego używamy do naszych wizytówek. Nawet najmniejsze elementy, na które moglibyśmy nie zwrócić uwagi, mogą mieć dla potencjalnego klienta ogromne znaczenie i sprawić, że na ich podstawie będzie sobie wyrabiać zdanie odnośnie naszego przedsiębiorstwa. Dlatego właśnie warto zadbać o to, aby zarówno usługi, jakie świadczymy, wystrój wnętrza naszej firmy, jak i materiały ją promujące były wysokiej jakości.
Wybór odpowiedniego papieru wizytówkowego, który zostanie użyty do zaproszeń, menu, materiałów reklamowych, broszur, okładek, dyplomów, druków dekoracyjnych, kart okolicznościowych czy wizytówek to zaraz obok odpowiednio dobranej grafiki główny klucz do sukcesu w ramach tych atrybutów firmowych. Oprócz wizualnej strony tych elementów trzeba także pamiętać, aby zdecydować się na dobrą jakościowo podstawę, którą jest właśnie papier wizytówkowy. Odpowiedni wybór pozwoli uniknąć bardzo łatwych zabrudzeń czy szybkiego zaginania, zamiast tego będzie trwałą i elegancką bazą, która np. dzięki tłoczeniu może wydobyć charakterystyczne cechy umieszczonej na niej grafiki.
Wielofunkcyjny papier wizytówkowy A4
Formy i rozmiary, w jakich możemy spotkać papier wizytówkowy są bardzo różnorodne. Od najczęściej spotykanych małych formatów, w których występują między innymi firmowe wizytówki, przez papier wizytówkowy A4, który może być używany na różnorodne sposoby. Sprawdzi się on zarówno jako baza pod mniejsze zaproszenia czy też wizytówki, które będą z niego robione, jak i jako samodzielna baza do okładek, dyplomów czy też materiałów reklamowych.
Zakup tego rozmiaru oraz większych jest jednym ze zdecydowanie bardziej opłacalnych wyborów, jeśli chcemy z niego tworzyć mniejsze elementy lub rzeczy cechujące się różną wielkością.
Papier wizytówkowy - gramatura
Ważnym aspektem przy wyborze papieru jest jego gramatura. Papier wizytówkowy i jego gramatura jest znacznie wyższa niż ta, którą odznacza się na przykład papier przeznaczony do ksero, ale za to niższa niż ta, którą odznacza się blok tekturowy.
Przeciętna gramatura papieru wizytówkowego waha się najczęściej w okolicach 230g/m2. Gramatura papieru to przede wszystkim wyznacznik jego gęstości oraz sztywności w przełożeniu gramów na metr kwadratowy. Im większa gramatura, tym bardziej papier odznacza się większą ciężkością, sztywnością i czasami także grubością. Dlatego też warto zwracać uwagę na gramaturę papieru przy jego zakupie, aby nie być zaskoczonym jego ciężkością, grubością, sztywnością czy też problemem z nadrukiem na danej gramaturze.
Papier wizytówkowy do drukarek laserowych
Obecnie jednym z najpopularniejszych rodzajów druków jest ten wykonywany za pomocą drukarek laserowych. Specjalnie pod te potrzeby stworzono papier wizytówkowy do drukarek laserowych. Cechuje się on przede wszystkim idealnym dopasowaniem grubości, sztywności oraz formy pod drukarki laserowe, w których toner rozprowadzany jest za pomocą specjalnego wałka. Specyficzny sposób rozprowadzania tonera sprawia, że drukarki laserowe idealnie sprawdzają się do druku wysokiej jakości napisów czy grafiki, zwłaszcza przy nierównych powierzchniach, które na przykład cechują się wyraźnym tłoczeniem.
Zobacz również: Urządzenia wielofunkcyjne oferowane przez LOBOS
Papier wizytówkowy przeznaczony do drukarek laserowych oprócz specjalnej grubości, sztywności i rozmiarów cechuje się także dużym wyborem kolorystycznym oraz tłoczeniowym, dzięki czemu wysokiej jakości grafikę możemy umieścić na odpowiadającej nam bazie pod względem technicznym oraz wizualnym.