
Prowadzenie działań marketingowych w internecie powinno bazować na szerokiej wiedzy w dziedzinie analityki. Właśnie dlatego bardzo często wykorzystuje się w tym celu zaawansowane narzędzia analityczne, z których najbardziej popularne to Google Analytics.
Google Analytics to proste w obsłudze, ale bardzo rozbudowane i wydajne narzędzie internetowe dostępne na platformie on-line, które służy do generowania raportów dotyczących stron i serwisów internetowych. Zostało ono udostępnione internautom już ponad 10 lat temu. Dzisiaj korzystać może z niego każdy, kto posiada konto w serwisie Google.
Narzędzia analityczne Analytics przede wszystkim używane są przez osoby mające własne strony internetowe, a także przez fachowców, na przykład takich jak agencja mediowa skoncentrowana na oferowaniu kompleksowych usług marketingowych on-line.
Za pomocą Google Analytics można prowadzić analizy wielu danych – na ich podstawie możliwe jest wygenerowanie ponad 80 typów rozmaitych raportów, które dotyczą między innymi ruchu na stronie internetowej, wskaźników konwersji czy też ROI, czyli zwrotu ze zrealizowanych inwestycji w e-marketing.
Przykładowe analityki udostępniane przez Google Analytics:
- analityka społecznościowa – dzięki niej możliwy jest pomiar skuteczności kampanii w social media, mediach społecznościowych
- analityka treści – przekazuje informacje o tym, które z elementów strony internetowej są najbardziej popularne i najskuteczniejsze
- analityka danych mobilnych – służy do pomiaru wpływu użytkowników smartfonów i tabletów na stronę
- analityka reklam – służy do przeprowadzania analiz dotyczących różnych metod e-marketingowych, na przykład reklamy mobilnej, w wyszukiwarce, reklam displayowych czy w mediach społecznościowych
- analityka konwersji – dostarcza informacje o tym, jak wielu internautów przechodzi na stronę, a także jak z niej korzystają
Wobec tego Google Analytics to zaawansowane narzędzie analityczne bardzo pomocne w prowadzeniu strony internetowej i jej reklamie – to powoduje, że obecnie praktycznie każda agencja mediowa wykorzystuje takie narzędzia, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby nauczyć się korzystać z nich samodzielnie.
Materiał partnera zewnętrznego